Ezentúl elektronikusan intézheti jövedéki ügyeit

Július 1-től a jövedéki ügyek jelentős részét már kizárólag elektronikusan, ügyfélkapun keresztül intézhetik a vállalkozások. Nagy Péter őrnagy, a NAV kiemelt főreferense július 6-i tájékoztatónkon bemutatatta az elektronikus ügyintéssel kapcsolatos tudnivalókat. Mozgóbolt Jövedéki kiskereskedő mozgóbolt útján a jövedéki terméket abban az esetben forgalmazhat, ha az állami adó- és vámhatóságnak a mozgóbolton keresztül történő értékesítés megkezdését legkésőbb 5 munkanappal megelőzően bejelenti elektronikusan.  Üzemanyagtöltő állomások Az üzemanyagtöltő állomások a havi forgalmukat már csak elektronikusan jelenthetik a NAV felé minden hónap 12-ig. Ez azt jelenti, hogy már a júniusi adatok is elektronikusan szükséges megküldeni.  Bejelentés sérült zárjegy esetén Az alkoholt értékesítő válallkozásoknak figyelni érdemes arra, hogy a sérült vagy levált zárjegyek bejelentését is elektronikusan kell megtenni. Ha nem történik meg a sérült zárjegyek bejelentése, ellenőrzés esetén a NAV eljárást indít minden esetben. Szankciórendszer Elmondható, hogy július 1-től bővült a szakciók alkalmazhatóságának köre, azonban a NAV munkatársai továbbra is menden esetet mérlegelnek. A fellebbezés, a kifogás és az észrevétel is csak elektronikusan tehető csak meg. A kitöltő programok elérhetőek a www.nav.gov.hu oldalon a Nyomtatványkitöltő programok menüpontban. A hivatalos honlapon Információs füzetek, és Gyakran Ismételt Kérdések is segítenek a jövedéki ügyekkel kapcsolatos kérdések megválaszolásában.  Az elektronikus ügyintézésre való átállás során nem cél a szankcionálás, ezért a NAV munkatársai segítenek a felmerülő kérdések megválaszolásában.   A NAV Csongrád Megyei Adó- és Vámigazgatóságánek elérhetőségei: 6720 Szeged, Jókai u. 7-9. Tel.: (62) 599-300 E-mail: csongradavig.vp.igh@nav.gov.hu
Szerző: CSMKIK
2017.07.12.