Vissza a kamarához?

Egyre több tanulmány üzen manapság arról, hogy a versenyképesség és az üzleti közösségek között szoros kapcsolat van. De vajon hogyan használják a tagok a Kamarát, hogyan bukkan rá erre a hálózatra valaki, akinek korábban nem sok kapcsolata volt vele? Egyáltalán megéri részt venni, be-kapcsolódni és kapcsolódni? Baranyiné Mariannal, Baranyi Hűtéstechnika Kft. ügyvezetőjével be-szélgettünk, aki a RILIAM I-4.0 projektben (HUSRB/1903/43/0051) rendezett Dél-alföldi technoló-giaváltók üzleti közösség tréningsorozatának második eseményén is részt vett, ahol az üzleti kapcsolatok és bizalom témaköre került terítékre március 8-án.

 

Összefoglalnád egy pár szóba, hogy kik vagytok, mióta működtök, mivel foglalkoztok?
B. M: Ipari hűtéssel foglalkozunk, immáron közel 3 évtizede. Egyedi hűtőrendszereket, csoportaggregátokat, glikolos és jégakumlációs folyadék hűtőket gyártunk. 20 országban működnek berendezéseink, Magyarországon is Keszthelytől Nyíregyházáig hűtőházak, gyorsfagyasztók. A saját magunk gyártott hűtőrendszerek mellett meglévőket is átveszünk szervízelésre, így élelmiszerboltoknak, hús-, tejüzemeknek, pékségeknek, éttermeknek, cukrászdáknak, zöldség és gyümölcstermelőknek a hűtőit tartjuk karban. Emellett fut már több mint 20 éve a lakossági és a céges vonalat kiszolgáló klíma üzletágunk.

Mondd, mi ennek az üzleti területnek a három legnagyobb buktatója? Mire kell nagyon figyelni?
B. M: Az első, és talán a legnagyobb nehézség, az a hűtéstechnikára jellemző szezonitás, hiszen nyáron jut elsősorban mindenkinek eszébe, hogy hűteni kellene. Persze sok szerződött céges ügyfelünk hűtőit egész évben kell szervizelni, ami meg a cégnek stabilitást jelent. Második kihívás, hogy ez a munka nem megy a szakma ismerete nélkül, ezt erősítjük az iskolában tanultak mellett a nálunk elsajátított szakmai tudással. Sokáig szakember hiánnyal küszködtünk, de néhány éve sikerült a csapatunkat nagyon jó munkatársakkal bővíteni. Ez elengedhetetlen a harmadik buktató megugrásához, ahhoz, hogy 24 órás ügyeleti rendszert tud-junk nyújtani, ami az élelmiszerbiztonság alapja.


Hogy jön ide a kapcsolatépítés? Mennyire és miben érzed szükségesnek az új üzleti kapcsolatokat ebben az iparágban?
B. M: Ma, egy járványok és háborúk által terhelt világban, folyamatos átrendeződés zajlik az üzleti életben is. Nagyon nagy teher hárul a cégvezetőkre, mindenki próbálja kezelni a cége helyzetét, keresi az új lehető-ségeket. Számtalanszor találkoztam olyan, a közelünkben történő beruházással, ahol dunántúli cégek dolgoz-tak, mert a megrendelőnek nem volt információja a megyei beszállítókról. Én úgy gondolom, ha ki tudunk építeni a megye vállalatai között egy kapcsolati hálót, az mindenki javát szolgálja. Nemcsak az üzlet szempontjából, de a hasonló problémák megosztására, egymás segítésére is.


A legutóbbi i3 klubos találkozó alatt számomra világos lett, hogy viszonylag sokféle kapcsolati kört és szerveződést kipróbáltál már, a kamarán kívül is, az üzleti rapid randitól kezdve a BNI-on át. Mit látsz: mit tud például egy BNI?
B. M: A BNI-ban 14 hónapja vagyok, és Nekem is és a vállalkozásunknak is sokat adott már is! A jutalék-mentes ajánlás, amivel egymást segítjük, nagyon szimpatikus. Sokkal könnyebben jutunk el új ügyfelekhez, építünk ki stratégiai együttműködést, ha valaki „bábáskodik” a kapcsolat kiépítésében, és nem hideg hívás-sal, értékesítőkkel próbálunk egy-egy leendő partnerhez bejutni. Ezentúl emberi és vezetői támogatást is nyújtunk egymásnak.

 


Ezt a Kamara nem nyújtja? Hol kezdődött és hol tart most a kamarai tagságod, Mariann?
B. M: 2008 óta vagyunk önkéntes kamarai tagok, az akkori Széchenyi kártya igénylésekor léptünk be. De passzív tagként semmilyen rendezvényen nem vettem részt, ez év őszig. Amikor is személyes meghívást kaptam az egyik cégvezető társamtól, hogy nézzem meg, mert az ajánlott esemény egy nagyon jó rendezvény lesz. És valóban az volt, és azóta már részt vettem néhány alkalommal hasonló összejöveteleken, és egyre inkább meggyődésem, hogy ez egy olyan, eddig ki nem használt lehetőség mindannyiunk számára, amivel a cégvezetőknek élnie kellene. Különösen most, ebben a kihívásokkal teli időszakban.


Apropó, kihívások. Ha egy területet kellene megfogalmazni, amit jól csinál a Kamara, és egy olyat, aminek a fejlesztésébe te is szívesen beszállnál, ez mi lenne?
B. M: A rendezvényeik színvonala nagyon magas, ez mindenképpen pozitív. Emellett a tagság nagy részét nehezen sikerül kellőképpen megmozdítani. Sokkal több kiscsoportos találkozó szervezésére, egy-egy probléma feltárására, a megoldás kidolgozására és persze ezeknek a rendezvényeknek az egymás közötti népsze-rűsítésére lenne szükség, hiszen ezekről a találkozókról mindenki többlet tudással tér már most is haza. És azt már tudjuk, hogy ha ezt a pozitív tapasztalatunkat megosztjuk másokkal, akkor ők is szívesen jönnek legközelebb. Én most és a jövőben is megosztom a pozitív tapasztalataim, és biztatok mindenkit, hogy jöjjön!

 

 


Az interjút készítette Kálmán Edina, üzlet- és szervezetfejlesztő