Újabb gazdasági válság? Segít a digitalizáció!
A koronavírussal kapcsolatos szükségintézkedések és annak eredményeként kialakuló gazdasági sokk, a kritikus ágazatokon kívül várhatóan a vállalkozói közösség legkisebb, vagy legkevesebb tartalékkal bíró szereplőit fogja leginkább megviselni. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara – Modern Vállalkozások Programja digitális „segélyvonallal” és egyéb díjmentes szolgáltatásokkal, felajánlásokkal készül segíteni a jelenleg az online térbe menekülő, bajba jutott cégeknek.
A Program az elmúlt években informatikai szakembereivel több mint 11.000 vállalkozásnál járt személyesen, mérte fel azok digitális érettségét és léptette őket tanácsaival a digitális fejlődés útjára, vagy segítette infokommunikációs fejlesztési elképzeléseiket. A Programban az előbb említett részletes helyszíni auditon és fejlesztési terven kívül, a pandémiás válságintézkedésekig innovatív konferenciákkal és műhelymunkákkal is segíti a cégeket, azonban a közvetlen egészségügyi kockázatok elhárulásáig ezek biztonsági okokból felfüggesztésre kerültek, ugyanakkor a tartalmak és egyes szolgáltatások online továbbra is elérhetőek.
A Program igyekezett a lehető leggyorsabban reagálni. A kitett ágazatban tevékenykedő, kevésbé tőkeerős, vagy válságkezelésben legkevésbé járatos vállalkozások részére telefonon és online chat formában elérhető segélyvonalat ún. „helpdesk”-et indított el, ahol a program infokommunikációs szakértői munkaidőben állnak a vállalkozások rendelkezésére és segítenek megválaszolni a legalapvetőbb, az otthoni iroda kialakításával összefüggő, de akár a komplexebb üzletmenetfolytonosságot segítő informatikai kérdéseket. A díjmentesen elérhető szolgáltatást jelenleg a folyamatokat napról-napra elemezve és azokat finomítva teszteli a szervezet. Ezen kívül természetesen a „klasszikus” tanácsadói tevékenység is elérhető egyes ágazatokban immár online módon.
A Program megszólította továbbá az infokommunikációs ágazatban tevékenykedő vállalkozásokat is, a jelenleg 700 fölötti informatikai megoldásszállító partnertől az ágazat perspektíváinak megismerésén túl, elsősorban megoldási, válságkezelési javaslatokat és a fokozott társadalmi felelősségvállalást várják.
Jelen helyzetben nemcsak a versenypozíció megtartása, vagy bevételcsökkenés elkerülése a cél a vállalkozások életében, hanem az üzletmenet folytonosságának fenntartása. Azon vállalkozások, amelyek gyorsan reagálnak a kialakult helyzetre és a kényszer hatására korszerűsítik folyamataikat a koronavírus járvány lecsengését követően lépéselőnyben kezdhetik meg a normalizált körülmények között újra a működést.
A szolgáltatások köre folyamatosan bővül, a programban közreműködő tanácsadók telefonszámai, további hírek, információk elérhetőek a www.vallalkozzdigitalisan.hu weboldalon, illetve munkaidőben az ugyanitt megtalálható online chaten keresztül.
CSONGRÁD MEGYEI IKT TANÁCSADÓ ELÉRHETŐSÉGEI:
Papp Zoltán
papp.zoltan@ginop-mkik.hu
+36-20-443-3520