Mit kell tudni a veszélyhelyzet idején igényelhető bértámogatásról?
A a Gazdaságvédelmi Akcióterv részeként beharangozott bérköltségtámogatás részletei április 10-én jelentek meg, és azok a munkáltatók igényelhetik, akik csökkentett munkaidőban foglalkoztatnák alkalmazottaikat a veszélyhelyzet miatt felmerülő gazdasági nehézségeik miatt.
Kik igényelhetik?
A jogszabály meghatároz feltételeket az érintett munkavállalóra és a munkáltatóra is:
a munkavállaló
a munkaadó
Milyen időtartamra?
A támogatás a kérelem benyújtását követő időszakra állapítható meg. A támogatás hónapokban állapítható meg. A támogatás időtartama három hónap.
Milyen összegben?
Kötelező vállalások:
Hogyan igényelhető?
A támogatás a munkaadó és munkavállaló együttes kérelmére nyújtható. A támogatás iránti kérelmet a munkaadó a veszélyhelyzet időtartama alatt vagy a veszélyhelyzet megszűnését követő egy hónapon belül a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat honlapján közzétett erre rendszeresített formanyomtatványon, elektronikus úton nyújthatja be. A támogatás iránti kérelmet a munkavállaló foglalkoztatási helye szerint illetékes kormányhivatalnál kell előterjeszteni.
A kormányhivatal a kérelem tekintetében nyolc munkanapon belül megvizsgálja az e rendeletben foglalt feltételek fennállását; határozatban dönt a támogatás nyújtásáról vagy a kérelem elutasításáról; ha a kérelem megfelel az e rendeletben foglalt feltételeknek, a kérelem alapján a munkavállaló részére támogatást nyújt.
További részletek ITT olvashatók.