Üzleti kapcsolatok és bizalom
Az üzleti kapcsolatok és a bizalom témakörében zajlott a Dél-alföldi technológiaváltók üzleti közösségének második találkozója, március 8-án.
Az esemény életre hívását az az alaphelyzet indokolta, hogy míg Nyugat-Európában egy vállalatnak átlagosan 4-5 másik szervezettel van szoros üzleti kapcsolata, addig Magyarországon csak 1-2-vel. Ez az alacsony szám negatív hatással van az országos és vállalati versenyképességre is.
A tréningen résztvevő cégek képviselői közös munka, gondolkodás során olyan kérdésekre keresték a választ, mint Hogyan lehet bizalmat építeni egy új együttműködésben? Miért lesz valamiből hosszú távú kapcsolat és miért nem?
A személyes bemutatkozások, egyben lehetőséget teremtettek, hogy egymást üzleti tevékenységét is megismerjék a résztvevők, és egyben fejlesszék a sikeres bemutatkozáshoz szükséges eszközeiket. A vállalatvezetők tapasztalataiból kiderült, hogy az új kapcsolatok kialakításánál érdemes nagy erőket fektetni abba, hogy már előzetesen is megfelelő mélységű tudással rendelkezzenek a leendő üzleti partnerrel kapcsolatban, azonban ugyanilyen fontos, hogy nyitottak legyenek az új információk befogadására, a korábbi keretrendszerből való kitekintésre. A kommunikáció témakörében általános problémaként merült fel, hogy milyen félreértéseket eredményezhet az üzletben, ha „nem egy nyelvet beszélnek” a tárgyalópartnerek, ami később akár piaci veszteségeket is okozhat. A tréningen szóba kerültek a partnerség különböző lépcsőfokai az egyszeri elköteleződéstől a stratégiai partnerségig, a személyes kapcsolatok ápolása, és hogy miért érdemes a konkurenciára, mint egyenrangú partnerre, és inspiráló lehetőségként tekinteni.
Az eseményt az Ipar és az Üzlet 4.0 témakörében felmerülő vállalati problémákra alapozva szerveztük, a RILIAM I-4.0 projekt (HUSRB/1903/43/0051) keretében.