Reklámklub: a vállalkozók életére is hatással lesz a tram-train

Már tesztelik a Szeged és Hódmezővásárhely között futó tram-traint. A hazánkban egyedülálló beruházás a lakosság életére gyakorolt hatása mellett a megye gazdaságára és a vállalkozások életére is nagy hatás sal lesz – hangzott el a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Kommunikációs és Reklámklubjának szeptemberi, hódmezővásárhelyi eseményén.
A rendezvényen Tóth István Tibor közlekedési szakértő, az SZTE Mérnöki Kar Gépészeti Intézet főiskolai docense elmondta, hogy a közösségi közlekedésben, bármelyik területet is nézzük, közvetlen hasznot nehéz elérni, mert szinte mindenhol veszteséges, de várhatóan a közvetett haszonnal ezt tudják majd kompenzálni. Ugyanakkor szerinte Hódmezővásárhelyen nagyobb fogyasztást generálhat a megye két legnagyobb városát összekötő megoldás: ami nincs Szegeden, de van Vásárhelyen, ahhoz a szegediek a tram-train segítségével könnyebben hozzájuthatnak, és ez természetesen fordítva is igaz lesz.

A becslések szerint jelenleg naponta körülbelül 10 ezer ember ingázik Szeged és Hódmezővásárhely között. Katona Zsolt, a Török Sándor Gyógyfürdő és Gyarmathy Dezső Sportuszoda ügyvezető igazgatója kiemelte: a szegedi, zsúfolt sportlétesítmények helyett többen választ- hatják a hódmezővásárhelyieket, mivel azok elérhető közelségbe kerülhetnek majd. A strandon mindenképpen szeretnék kihasználni ezt a lehetőséget. A tram-train miatt kedveltebbek lehetnek a hódmezővásárhelyi szálláshelyek, sőt az albérletek is.
A kamara kommunikációs és reklámklubja Algyőn október 19-én tartott rendezvényt a témában, ahová a helyi vállalkozások és szervezetek vezetői mellett a lakosságot is várták.