Akár versenyelőnyhöz is juthatnak a kamara képzésével az autójavítók

A Csongrád-Csanád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara egyik fő célja, hogy elősegítse a vállalkozások fejlődését. Ez a célja az autójavítással foglalkozó vállalkozásoknak és szakembereknek megrendezett mostani hibrid- és elektromos autó diagnoszta és karbantartó képzésnek is, melytől a résztvevő vállalkozások képviselői az remélik, hogy a legújabb technológiákat megismerve akár versenyelőnyre is szert tehetnek.

A kamara szolgáltatásai között 2020 óta foglalkozik felnőttképzéssel. A mostani hibrid- és elektromos autó diagnoszta és karbantartó képzés mellett főként hatósági képzésekkel foglalkoznak – mondta el Iritz-Fekete Lívia, a CSMKIK duális képzési tanácsadója. A mostani oktatásra – melynek sikeres teljesítése esetén tanúsítványt kapnak a résztvevők - való igényt maguk az autók javításával foglalkozó vállalkozások fogalmazták meg a gazdasági önkormányzat felé, ezt érzékelve szervezték meg már második alkalommal, ezúttal egy 10 fős csoportnak. A tanácsadó hozzátette: hamarosan újabb képzések indulnak, jelenleg éppen tűzvédelmi szakvizsgára várják a jelentkezőket.

Mivel a technológiai fejlődés és annak eredményeinek elterjedése hazánkban sem megállítható, ezért egyre több alternatív hajtásláncú, hibrid és elektromos hajtású autó van az utakon – érvelt a képzésen oktató Tölgyesi Zoltán. Szerinte az említett meghajtással rendelkező autók karbantartása teljesen új ismereteket igényel. Mint mondta iskolarendszerű felnőttképzésben, vagy hatodéven érhetők el olyan oktatások, amelyek alternatív járműhajtási technikus végzettséget biztosítanak az ott tanulóknak. A kamara 40 órás tanfolyamán az új típusú hajtásláncokról szóló alapismereteket, és azok karbantartásának alapjait sajátíthatják el a jelentkezők.

A képzésnek helyet adó kamarai önkéntes tagvállalkozás, a Xenix Car Kft. tulajdonosa, Figura Gábor egyi kollégáját is beiskolázta a tanfolyamra. A cégvezető emlékeztetett arra, hogy 28 évvel ezelőtt dobták piacra a legutolsó Trabantokat, az újabb fejlesztésű Ladák pedig immár 3 éve nem kaphatók uniós piacon, mivel nem tudtak megfelelni a környezetvédelmi előírásoknak. Mindeközben olyan technikai fejlődésen ment keresztül az autóipar, melynek nehéz felvenni a tempóját. Szerinte a kamara képzése segíthet abban, hogy tartsák a lépést azokkal az elvárásokkal szemben, melyeket az új technikai vívmányok támasztanak. sőt bízik abban is, hogy akár versenyelőnyhöz is juthatnak a hasonló oktatásokon való részvétellel.

Galéria