Összegyűltek a női vezetők, akik már tudják, milyen a tökéletes nyitómondat

Kell egy mondat, ami felkelti a figyelmet, miközben összefoglalja, hogy mivel foglalkozik a vállalkozás. Ez a mondat mutatja meg a vásárlóknak, ügyfeleknek, hogy miért érdemes a vállalkozással üzletet kötni. Ezt hívják one-linernek, amiről Dr. Bús Enikő, a BBweb.hu és a Landing24.hu vezető reklámszöveg-írója és szövegírás oktatója tartott előadást február 21-én a kamarai székházban a Női Vezetői Klubunk következő találkozóján. A szakember felhívta a figyelmet arra, hogy a tökéletes nyitómondat nem szlogen vagy mottó, hanem a one-liner az a mondat, amitől egy koktélpartin vagy networking eseményen odafordulnak hozzánk, nem pedig elfordulnak tőlünk.

Rámutatott, három összetevőből áll össze ez a tökéletes mondat. Problémából, megoldásból és eredményből. Tehát az első résznek a célközönségünk problémájáról kell szólnia, ez lesz az, ami felkelti a figyelmet. Az előadó közölte, a bemutatkozást mindig a problémával kell indítani, amire megoldást tud adni a vállalkozás, viszont fontos, hogy nem kell az összes problémát felsorolni, hanem egyetlen egyet kell kiemelni, különben elvesszük az időt önmagunk bemutatásáról, valamint össze is zavarhatjuk az ügyfeleket.

A mondat második fele a megoldás, amitől kialakul az érdeklődés. Fontos, hogy ne azt üzenjük, hogy mit nem tud megcsinálni, hanem üzenjük azt, hogy van egy érdekes információnk, amit még ő nem tud, ettől pedig ő kíváncsivá válik. Ebben a mondatrészben arra a problémára kell megoldást kínálni, melyet az első részben megfogalmaztunk. Vagyis ha például fogorvosi rendelőként az első részben arról írtunk, hogy a gyermekek sírnak, a szülők pedig idegesek, ha fogorvoshoz kell menni, akkor a második részben azt fogalmazzuk meg, hogy mit adunk mi annak érdekében, hogy a gyermekek és a szülők egyaránt jól érezzék magukat a rendelőben. Nem kell szakértőnek tűnni, viszont a márkanevet érdemes belefogalmazni ebbe a részbe, mert az agy mindig egy márkanevet köt egy problémához. Jó példa erre a fejfájás és az Algopyrin esete.

Dr. Bús Enikő elmondta, a harmadik résznek, vagyis az eredménynek olyannak kell lennie, mint a filmekben a tetőpontnak, ami feloldja a feszültséget. Össze kell kapcsolni a problémával és a megoldással. Tehát a fogorvosi rendelő esetében az eredmény az lesz, hogy az általunk nyújtott szolgáltatások által bátran mennek majd oda a gyerekek és a szülők is, és jól érzik majd magukat ott. Az eredménynek mindig a célközönség szemszögéből kell hangoznia, mindig az ügyfélről kell szólnia. De ne ígérjünk túl sokat, mert az már tukmálásnak hat.

Az előadó hangsúlyozta, amikor összeállt a mondat, akkor annak jól kell hangoznia, memorizálhatónak és elismételhetőnek kell lennie, valamint fontos, hogy mindenki számára egyértelmű legyen. Ha mindez megvan, akkor a one-liner használható lesz például a névjegyen, a weboldalon, az Instagram-profilnál a bioban, de a találkozókon is.

A Női Vezetői Klub eseményén résztvevők egyébként mindannyian elkészítették saját one-linerüket a szakember segítségével, így ők már biztosan hatékonyan tudnak szólni az ügyfeleik, vásárlóik felé.

Galéria