Az üzleti siker kulcsa: a jog és a marketing kéz a kézben
Hogyan kapcsolódik össze egy ügyvéd és egy marketing szaktanácsadó munkája? Miért fontos, hogy mindkét szakember ott legyen a vállalkozások életében? A kamara Női Vezetői Klubjának májusi rendezvényén választ kaphattak ezekre a kérdésekre a vállalkozók Dr. Pintér Melindától és Dr. Kis Virágtól.
Melinda marketing szaktanácsadóként arról beszélt, hogy az üzleti siker érdekében a cégeknek rendelkeznie kell marketing stratégiával, melynek 5 fontos része van: a piac és a célcsoport meghatározása, a versenytársak figyelembevétele, a marketingeszközök ismerete és alkalmazása, az erőforrások kihasználása és a mérések, elemzések végzése. Közölte, marketingeszköz lehet a nyereményjáték, a webshop, a social media, a weboldal és az e-mail marketing is, ugyanakkor mindegyikhez kötődik a jog valamilyen módon. Például a hírlevél esetében érdemes adatvédelmi tájékoztatót tenni a levélhez.
Tehát annak érdekében, hogy hatékonyan érjük el az ügyfeleket, szükség van marketingeszközökre, de azok alkalmazásához célszerű jogi segítséget kérni a jogszabályok megsértésének elkerülése érdekében.
Virág jogászként arra hívta fel a figyelmet, hogy az olyan dokumentumok elkészítését, mint például az adatvédelmi tájékoztató, érdemes szakemberre bízni és nem saját magunknak elkészíteni. Jelezte, szüksége van a vállalkozóknak jogászra, aki odafigyelve minden szempontra, elkészíti számukra a szerződéseket, az ÁSZF-et, az adatvédelmi dokumentációt, a fizetési felszólítást, valamint a hibás teljesítésről szóló dokumentumot is. Figyelmeztetett, a webshop üzemeltetéséhez is szükség van jogászra, valamint az ÁSZF közzétételére is.