Ha nem biztos abban, hogyan tudná kihasználni a fenntarthatóságban rejlő előnyöket, vagy hogy milyen irányban tudna tovább fejlődni, próbálja ki fenntarthatósági felméréseink.
A felmérést személyesen végezzük tanácsadóink segítéségével, ahol a kérdések megválaszolása mellett kötetlen beszélgetés mellett ismerjük a vállalkozás működését, eddigi tapasztalatait, és a hosszú tárvú terveit.
A felméréshez 2-féle módszertant használunk, és az adott vállalkozás jellemzői, igényei alapján kerül kiválasztásra a megfelelő értékelési eszköz. A Kapcsolódó oldalak menüpontban érhető el részletes leírás a 2-féle eszközről.
Miért éri meg fenntarthatóbbá válnia egy válllakozásnak?
- Értékteremtés: a fenntarthatósági elvek értékláncba való beépítésével a vállalatok saját üzleti értékeiket tudják védeni, mialatt új értéket is képesek teremteni, például az értékesítés növelésével, új piaci szegmensek kialakításával, márkájuk erősítésével, működésük hatékonyságának növelésével, a termékfejlesztés ösztönzésével és a munkavállalói fluktuáció csökkentésével.
- Költségcsökkentés: számos kérdés támogatja a pénzügyi oldalt is, ilyen a hatékonyságot befolyásoló működési változtatások, az erőforrás hatékonyság vagy a energiacsökkentési lépések.
- Új fogyasztói réteg: a tény, hogy a vállalat tudatosan foglalkozik a fenntarthatósággal, egy új fogyasztói réteget tud bevonzani, amely nagyobb növekedési potenciált jelent.
- Kisebb kockázat: a fenntarthatóság egyre inkább meg fog jelenni szabályozói szinten is. Ezért a fenntarthatósággal kapcsolatos döntések csökkenthetik a jogi-, reputációs- és egyéb üzleti kockázatokat .
- Munkavállalói elégedettség: a munkavállalói morál, elkötelezettség és termelő képesség tovább erősödhet azoknál a vállalatoknál, amelyek lépéseket tesznek a fenntartható fejlődés elérése érdekében. Mindemellett segíti az új, tehetséges, felelősen gondolkodó munkatársak bevonását is.
- Globális piacra lépés támogatása: A termék differenciálási stratégiák pozitívan járulnak hozzá az export teljesítményhez nemzetközi piacokon. A vállalati fenntarthatóság mára egy termék differenciáló elem lett, és ezáltal hozzájárulhat az exportteljesítmény javulásához. A fenntartható üzleti stratégiák megléte, amelyek célja a termékek és folyamatok társadalmi-környezeti hatásainak csökkentése, versenyképességet jelenthet a cégek számára.
- Csökkenő erőforrások: az üzleti szférának nem érdeke hanyatló környezeti erőforrások mellett tevékenykedni. Kötelezettségük van szerepet vállalni a természeti erőforrások megőrzésében és megvédésében. Ez jelenti egyben az üzleti tevékenységhez használt erőforrásokkal való hatékony bánásmódot, de magában foglalja pl. az adott telephely körüli közvetlen környezet védelmét. Szélesebb értelemben ide tartoznak a klímaváltozáshoz kapcsolódó preventív tevékenységek is.
- Fogyasztói elvárások: a fogyasztó egyben ösztönző és nyomásgyakorló szereppel is bír. A fogyasztók azok, akik egyre inkább egy adott vállalat fenntarthatóság terén mutatott teljesítményére alapozzák vásárlási döntéseiket. Különösen a fiatalabb generációk értékelik a felelősségteljes és befogadó üzleti gyakorlatokat.
- Várható szabályozás: a fenntartható fejlődéssel kapcsolatos szabályozási folyamat egyre inkább teret nyer világszerte. Ezek különböző formákat öltenek, mint pl. adók, szankciók. Azon vállalatok, amelyek stratégiai szinten gondolkodnak a fenntarthatóságról, ellenállóbbá válhatnak a jövőbeli jogszabályváltozások által felmerülő költségekkel és elvárásokkal szemben.
- Elszámoltathatóság és átláthatóság: az átláthatóság egyre fontosabb kérdés, amelyet nemcsak a befektetők, hanem minden érintett egyre inkább megkövetel.
Kapcsolat és további információ a fenntarthatósági felmérésről az eenszeged@cskik.hu e-mail címen kérhető.