Az egyéni vállalkozók július 1-jétől a NAV-nál intézhetik ügyeiket

Július 1-jétől a Nemzeti Adó- és Vámhivatal vezeti az egyéni vállalkozók nyilvántartását, így az egyéni vállalkozói tevékenységgel kapcsolatos ügyeket a NAV-nál kell intézni. Az egyéni vállalkozók továbbra is a Webes ügysegéden jelenthetik be a NAV-nak a tevékenységükkel kapcsolatos eseményeket, a tevékenység megkezdését, az adatváltozás bejelentését, a szünetelést, illetve a szünetelés utáni folytatást és a tevékenység megszüntetését. 

Ugyancsak a Webes ügysegéden nyújthatják be az egyéni vállalkozók nyilvántartásában kezelt adatok igazolására szolgáló hatósági bizonyítvány iránti kérelmüket. A tevékenység megkezdése és megszüntetése személyesen is bejelenthető a NAV ügyfélszolgálatain. Az Egyéni Vállalkozók Nyilvántartásában szereplő adatok – a nyilvántartási szám és adószám alapján – továbbra is lekérdezhetők a www.nyilvantarto.hu/evny-lekerdezo/ oldalon.
További információ telefonon a NAV Infóvonalán a 1819-es számon vagy személyesen a NAV ügyfélszolgálatain kérhető.

A vállalkozói tevékenységek képesítési, engedélyezési, bejelentési kötelezettségeiről pedig a gazdasági kamarák nyújtanak tájékoztatást 2020. július 1-jétől. Erről bővebben ITT olvashat.