AZ ELEKTRONIKUS ÉPÍTÉSI NAPLÓ VEZETÉSE EGYES ÉPÍTMÉNYFAJTÁK TEKINTETÉBEN
Az építőipari kivitelezési tevékenységről szóló 191/2009 (IX.15.) kormányrendelet szerinti elektronikus építési naplót (e-építési naplót) kell vezetni azon építőipari kivitelezési tevékenységek esetén, amelyek
– általános építmények esetében 2013. október 1-jét,
– sajátos építményfajták tekintetében
követően kezdődnek meg.
>A fenti dátumokig papír alapon elkezdett építési napló vezetést papír formátumban be lehet fejezni.
Elektronikus építési napló készenlétbe helyezése
Építményfajtától függetlenül minden építtetőnek az Országos Építésügyi Nyilvántartás (OÉNY) nyilvános felületén keresztül (https://www.e-epites.hu/oeny/) kell kezdeményeznie az elektronikus építési napló készenlétbe helyezését. Az általános építmények esetében a Lechner Tudásközpont Területi, Építészeti és Informatikai Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság, a sajátos építményfajták esetében a sajátos építményfajtáért felelős miniszter által a későbbiekben kijelölt rendszerüzemeltető végzi a készenlétbe helyezést.
Kötelező építési naplót vezetni minden
építőipari kivitelezési tevékenység végzéséről. Olyan esetekben, amikor jogszabály az építési napló vezetését nem teszi kötelezővé,- az építtető és a vállalkozó kivitelező megállapodása szerint – az építési napló önkéntesen is vezethető elektronikusan az e-építési napló alkalmazásban. Sajátos építményfajták esetében a Lechner Nonprofit Kft. által üzemeltetett rendszerben történő önkéntes elektronikus építési napló vezetés nem váltja ki a jogszabályban előírt papír alapú illetve a sajátos építményfajtáért felelős miniszter által működtetett rendszerben történő elektronikus építési napló vezetést. Az alkalmazások használata során felmerülő kérdéseiket a enaplohelpdesk@e-epites.hu címre továbbíthatják. 1. melléklet a 313/2012. (XI. 8.) Korm. rendelethez
A rendszerhasználati díj mértéke
E-építési napló rendszerhasználati díj bruttó (általános forgalmi adót tartalmazó) összege