Magas hozzáadott értéket tesz termékeihez a Kereskedelemért Díjat kapott Quantrax
Harminc éve alakult Szegeden a Quantrax Kft., amely a háromszoros MagyarBrands díjazott COMPUTHERM® márkájú termékeikkel piacvezető szerepet töltenek be a digitális szobatermosztátok piacán, de hírnevet szereztek a wifi és mechanikus termosztátjaikkal, valamint gázkonvektor-vezérlőikkel is. Immáron húsz európai országban vannak jelen termékeikkel. Az alapító, Dobó József visszavonulása után fiai, Gábor és András vették át a ma is családias jelleggel működő cég irányítását. A vállalkozást Kereskedelmért Díjjal ismerte el idén kamaránk, a díjátadó után Dobó Gábor ügyvezetővel beszélgettünk.
– A Quantrax Kft. története harminc évvel ezelőtt kezdődött. Miért pont fűtéstechnika?
– Édesapám épületgépész mérnökként azt tapasztalta, hogy nagyon kevés jó ár-érték arányú fűtéstechnikai termék van a piacon. Kereste annak a lehetőségét, hogy hogyan lehetne ezen a helyzeten változtatni. 1994-ben el is indította egyszemélyes vállalkozását – fűtésvezérlőket tervezett és forgalmazott. Persze egy idő után rájött, hogy hiába a kiváló és megbízható termék, azt el is kell tudni adni. A kereskedelemben azonban nem volt jártassága, de abba is beletanult. A háttértámogató rendszer, amelyet kialakított, ma is az egyik legnagyobb erősségünk. Supportunk lényege, hogy tényleges segítséget nyújtson a vásárlóknak abban, hogy jó áron jó minőségű terméket találjanak.
– A két Dobó fiú egyszercsak belenőtt a vállalkozásba?
– Nagyjából igen, az egyetem közben és után mind a ketten becsatlakoztunk a vállalkozásba, egyre inkább a döntési folyamatokba is. Négy-öt évig dolgoztunk együtt, aztán apám lassan visszavonult, 2016 óta fivéremmel, Andrással mi irányítjuk a céget. Apám tanácsaira persze azóta is számíthatunk, fontosabb kérdésekben kikérjük a véleményét, de a napi ügymenetbe már nem szól bele.
– A két fivér vezetésével hol tart ma a családi vállalkozás?
– Cégünk folyamatosan fejlődik, folyamatosan építettük ki nemzetközi jelenlétünket, viszonteladókon, képviseleteken keresztül ma már 20 európai országban vagyunk jelen fűtéstechnikai termékeinkkel. A hatékony működésnek köszönhetően tudunk jó ár-érték arányt elérni. Maga a gyártás Kínában, Törökországban és Bulgáriában történik, mi a magas hozzáadott értéket, a specifikációt tesszük hozzá Szegeden. Így tudtunk a tízfős cégünkkel 3,7 milliárdos árbevételt elérni 2022-ben, figyelemre méltó eredménnyel.