Az egyedi RC autókat gyártó Mammuth Works mutatkozott be a kamara Hódmezővásárhelyre kihelyezett elnökségi ülésén

Kihelyezett elnökségi ülést tartott a kamaránk elnöksége Hódmezővásárhelyen Hotel Ginkgoban. A kamara vásárhelyi városi szervezetével közösen szervezett nyilvános rendezvényen, a hivatalos napirendi pontok előtt, nagy érdeklődés mellett mutatkozott be a világon egyedülálló, egyedi RC autót gyártó hódmezővásárhelyi testvérpár, Kiss Attila és Kiss Csaba. Megálmodott vállalkozásuk, a Mammuth Works nemrégiben az RTL Klub Cápák között című üzleti valóság show-jában is bemutatkozási lehetőséget kapott, és azonnal két befektetőjük is akadt a cápák között.

Külön válságkezelési pályázatot is indított a kamara

Az elnökségi ülés hivatalos napirendjén egyebek mellett a gazdasági önkormányzat idei üzleti terve, valamint az országosan is egyedülálló Kamarai Pénzügyi Alapok pályázati rendszere szerepelt. Idén is két pályázat indul, a szokásos gazdaság- kereskedelemfejlesztési és innovációs pályázat mellett – a tavalyi Covid-járvány kedvezőtlen gazdasági hatásainak enyhítésére létrehozott alaphoz hasonlóan - a mostani válságokkal terhelt időkben nehéz helyzetbe került vállalkozásoknak külön válságkezelési pályázatot írtak ki a kamara. Ez utóbbiak számára a pályázatokat értékelő munkabizottság gyors elbírálást, az elnökség gyors döntést ígér. A visszatérítendő, kamatmentes támogatásokra máris lehet pályázni!


Kisautóban a legnagyobbak akarnak lenni

Kiss Attila és Kiss Csaba története lenyűgöző, kitartásról, mélységekről és magasságokról, kreativitásról, és az álmait soha fel nem adó játszó emberről, a homo ludensről is szól. Reményeik szerint társalapítói lehetnek egy olyan gazdasági társaságnak, amely a világ következő generációs RC autóit, rádió-távirányítású autóit fogja kínálni.

A kezdetekről Attila mesélt, akinek gyerekkori álma volt egy saját távirányítós autó, ami persze akkor még elérhetetlennek bizonyult. 27 évesen a kisfiának (és persze az apukákat ismerve, részben magának) vásárolt egy kis RC autót. Amit viszont öccsével hamarosan kicsinek is, túl gyorsnak is, és nem elég valósághűnek találtak, így arra gondoltak, mi lenne, ha csinálnának egy nagyobbat, nehezebbet, olyat, aminek a mozgása is közelebb van a valós autókhoz. El is készült a nagy mű, amit egy gyerekquad kerekekeit és motorját felhasználva teljesen egyedi vázzal és futóművel láttak el. A több mint tíz évvel ezelőtt hobbyból épített buggyt aztán feltették az internetre, ahol kiderült, igencsak tetszik játékautójuk a fórumok látogatóinak. Ekkor gondoltak arra, hogy hobbijukra üzleti vállalkozást is lehetne építeni.

Vállalkozó kedvű ismerősöket kerestek, és elkezdték a következő autó tervezését, építését, kivitelezését. Elkészítették a világ legnagyobb méretű RC autóját, amire sokan felkapták a fejüket, még a Discovery is eljött forgatni Vásárhelyre. Szponzorokat, befektetőket is találtak, ahogy mesélik, azt hitték, minden adott ahhoz, hogy ők legyenek a világ legnagyobb távirányítású autó gyártói. Aztán kiderült, túl nagyot álmodtak, termékfejlesztési tapasztalatok nélkül, az új prototípusba annyi mindent – a legkülönfélébb extra fejlesztéseket - akartak beletenni, hogy közben a pénz meg elfogyott, a befektetők pedig odébbálltak. Két év szünet következett az egyedi RC autók vásárhelyi megálmodóinak életében.

Aztán elsősorban Attila makacsságának köszönhetően, újrakezdték. Igaz, le kellett kicsinyíteni az álmukat, már ami az autók méretarányát illeti, hogy az új prototípusokhoz a szükséges alkatrészeket maguk is le tudják gyártani, ne kelljen hosszú heteket beszállítókra várniuk. Ettől kezdve, amíg az autók fejlesztése, tesztelése zajlik, csak rajtuk múlik, milyen tempóban haladnak. Nagy segítségükre van a 3D-s nyomtatás is, a műanyag alkatrészeket ezzel készítik.

2021 decemberében mutatták be a STE4LTH névre keresztelt modelljüket, ennél az RC autónál a világon jelenleg is egyedülálló technológiát – drónmotorokat - használnak a kerekek meghajtására. Két változatban kapható az autó, a gyengébbnél miden egyes kerékre 850 watt jut, az erősebbnél pedig 1 kw. Az autó 3,5 kg-ot nyom akkumulátorok nélkül, és 60 méteren gyorsul fel nulláról 100-ra 3,5 másodperc alatt. 2 magos mikroprocesszor található az autóban, ami a vevőből érkező jeleket feldolgozza és egy wifis felületet biztosít arra, hogy menet közben a telefonunkról vagy tabletünkről változtassunk az az autó hajtással, fékezéssel, menetdinamikával kapcsolatos partaméterein. Extraként nyomaték vektorálást is szereltek bele, ami azt jelenti, hogy kanyarodáskor az autó a külső íven forduló kerekeinek – amelyek nagyobb utat tesznek meg mint a belső íven futók - lehet még plusz fordulatot adni, amivel szinte betolják az autót a kanyarba. A karosszéria vákumozott polikarbonát.

A közelmúltban aztán újabb reményteli fordulat következett a vásárhelyi - civilben szoftverfejlesztő és grafikus formatervező - testvérpár életében, ugyanis meghívták őket az RTL Klub Cápák között című üzleti valóság show-jába, ahol a bemutatkozásuk olyan jól sikerült, hogy egyszerre három cápa, azaz befektető is ígéretesnek találta vállalkozásukat. Kettővel, Moldován Andrással, a Jack’s Burger étteremlánc tulajdonosával, valamint Balogh Péterrel, az iGo navigációs szoftvert megalkotó NNG korábbi alapítójával és tulajdonosával meg is egyeztek, akik nem csak pénzzel, hanem mentorálással is támogatják a vállalkozást. Abban egyeztek meg, hogy 5-5 millió forinttal, 10-15%-os részesedésért fognak beszállni a vállalkozásba.

Ami a közeljövőt illeti, mint a testvérpártól megtudtuk, a STE4LTH-ből készülni fog egy még exkluzívabb változat is, szénszál-megerősítéssel, és tavasszal szeretnék elkezdeni egy offroad autó tesztelését is, ami már nemcsak aszfalton, hanem bármilyen terepviszonyok között képes lesz közlekedni. A Kiss testvérek annyira nem nyugszanak, hogy dolgoznak egy olyan egyedi, különleges formájú járművön is, amivel augusztusban a távirányítású autók sebességrekordját próbálják megdönteni, ami jelenleg 337 km/óra. Ha sikerülne, az jelentősen növelné a brand értékét is – mondják.

Úgyhogy Kiss Attila és Kiss Csaba most ismét arról álmodik, hogy mégiscsak a Mammuth Works lehet egyszer majd a világ legnagyobb távirányításúautó-gyártója.

 

 

Galéria